Partnerzy serwisu:
Pasażer

Śląskie: Pociągi do Kłobucka mogą wrócić do roku… 2040

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Śląskie: Pociągi do Kłobucka mogą wrócić do roku… 2040
fot. Kamil Czaiński, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgStacja Kłobuck
Województwo śląskie nie wyklucza uruchomienia pociągów regionalnych do Chorzewa-Siemkowic przez Kłobuck. Plany w tym zakresie są jednak bardzo odległe w czasie. Tymczasem wyremontowana infrastruktura pasażerska w Kłobucku pozostaje nieużytkowana.

W zeszłym roku zakończyła się modernizacja części peronów położonych przy linii kolejowej nr 131 Chorzów-Batory – Tczew na odcinku łączącym województwa śląskie i łódzkie. Od lat nie kursują tam regularne pociągi pasażerskie. Mimo to PKP PLK zdecydowały się na odnowienie peronów w Kłobucku i Działoszynie, argumentując to wstępnymi planami zatrzymywania tam połączeń PKP Intercity.

W najbliższym czasie pociągów regionalnych nie będzie

Póki co nie jest jednak jasne, kiedy narodowy przewoźnik dalekobieżny uruchomiłby wspomniane kursy. Województwo łódzkie nie ma zaś zamiaru finansowania pociągów, które docierałyby do położonego na peryferiach regionu Działoszyna. Kłobuck znajduje się zaś już w województwie śląskim, które nie wyklucza dotowania połączeń obsługujących to kilkunastotysięczne miasto.

Założenia są przy tym bardzo odległe czasowo. – W zaktualizowanym planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego województwo śląskie określiło możliwość uruchomienia wojewódzkich pasażerskich przewozów kolejowych na linii komunikacyjnej Herby Nowe – Kłobuck – Chorzew-Siemkowice w perspektywie do roku 2040 – poinformował nas bowiem Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. Warunkiem ma być przy tym porozumienie z administracyjnym regionem łódzkim, na terenie którego znajduje się część wspomnianej trasy.

Choć UMWŁ nie zadeklarował zamiaru współdotowania pociągów, odnosił się do okresu znacznie krótszego niż przywołany przez swój śląski odpowiednik. Trudno więc póki co przewidywać, czy do reaktywacji przewozów rzeczywiście dojdzie. Na razie z gotowych peronów przystankowych podróżni nie mogą jednak korzystać, bo wciąż nie przystaje przy nich choćby jeden kurs.

12 lat od zawieszenia ruchu

Przewozy pomiędzy Kłobuckiem a węzłem Herby zostały wstrzymane w czerwcu 2013 r. Był to element planu naprawczego, którego wprowadzenie było niezbędne w związku z chaosem, jaki zapanował po przejęciu w grudniu 2012 r. obsługi większości tras regionalnych przez Koleje Śląskie. Przewoźnik nie miał wystarczającej liczby pojazdów, by bez przeszkód realizować założony rozkład jazdy. – Program naprawczy polegał m.in. na dostosowaniu zakresu realizacji przewozów przez operatora do jego możliwości. Zlikwidowano wtedy ok. 39 proc. połączeń, a te na trasie do Kłobucka charakteryzowały się najmniejszą popularnością – przypominają służby śląskiego marszałka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5